Alexander van Dijl International werkt aan een eerlijke OV-chipkaart!

doorAlexander

Alexander van Dijl International werkt aan een eerlijke OV-chipkaart!

Sinds kort ontvang ik steeds meer klachten over het Openbaar Vervoer en de OV-chipkaart. Klachten als de Nederlandse Spoorwegen die geld stelen van mensen die langer dan 30 minuten op het station wachten omdat een trein niet rijdt. Klachten als mensen die “verkeerd” uitchecken waardoor een dubbel instaptarief wordt afgeschreven.

Vanaf de eerste aankondiging van de OV-chipkaart heb ik problemen voorzien. Helaas werken de OV-Eilanden zo dat iedere vervoerder eigen regels en richtlijnen hanteert.

Voor mij is het nu echt tijd om een eerlijke OV-chipkaart te ontwerpen. Geen 750+ abonnementen en combinaties meer, geen OV-chipkaart die verloopt en extra kosten voor het vervangen van een verlopen kaart.

Wie helpt mee aan de eerlijke OV-chipkaart?

Nu ben jij aan zet! Via ons Google Document kan iedereen die toestemming vraagt meeschrijven en meewerken aan een eerlijke OV-chipkaart.

Het document zal in ieder geval worden doorgestuurd naar:

  • Nederlandse Spoorwegen
  • Connexxion
  • GVB
  • U-OV.info
  • Syntus Utrecht
  • Syntus Twente
  • Syntus Gelderland
  • alle gemeentes
  • de rijksoverheid
  • de OV-bedrijven die ik nog ben vergeten

Vanzelfsprekend ontvangt ook OV-chipkaart eigenaar Trans Link Systems een kopie van het document en ben ik absoluut bereidt om verdere uitleg komen te geven.

doorAlexander

Extra winst door gebrek aan treinen!

Gisteravond reden er volgens NS “op een aantal trajecten” minder treinen. Hoewel ik het liefst positief schrijf over bedrijven is dat bij de Nederlandse Spoorwegen wel heel erg lastig.

In een gesprek blijkt dat NS “welwillend” is op papier, maar dat niet toepast in de ogen van alle reizigers. Automatische omroep berichten die laten weten dat een trein vertrekt van een ander spoor om vervolgens enkele minuten later de trein te laten uitvallen. Reizigers in laten checken en vervolgens het instaptarief af te namen omdat mensen te lang op een trein hebben gewacht en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mijn eigen ervaring begon bij Station Utrecht Overvecht, terwijl Nikki op een trein stond te wachten op station Utrecht Centraal. Een trein die op Utrecht Overvecht al als “Rijdt niet” stond aangegeven, maar waarover het (beperkt) aanwezig personeel op station Utrecht Centraal niets kon zeggen.

Een sneeuwlaag van ongeveer 2 cm op de rails bij Station Utrecht Overvecht liet zien dat deze “trajecten” mogelijk wat ruimer waren ingeschat dan gecommuniceerd. De automatische omroep berichten lieten vlak voor het uitvallen van een trein weten dat de trein “binnen enkele minuten” aan zou komen.

Om daar nog een schepje bovenop te doen heeft NS een manier gevonden om gedupeerde verder te duperen. Wie namelijk langer dan 1 uur op het station verblijft om daarna een taxi naar huis te pakken was ook gisteravond het volledige instaptarief kwijt.

Om dat terug te krijgen is contact nodig met de klantenservice. Deze stort het geld vervolgens terug op een bankrekening, waarvoor persoonsgegevens worden opgevraagd.

Andere vervoerders (zoals Connexxion) kiezen voor een pro-actieve aanpak, waarbij geld automatisch wordt teruggezet op de OV-chipkaart.

Heb jij vertraging gehad door de storing van gister of heeft NS ook bij jou geld afgenomen? Neem dan direct contact op met de klantenservice. De medewerkers helpen jou daar absoluut verder. Helaas moet je wel bepaalde persoonsgegevens vrijgeven om het onterecht ontnomen geld terug te krijgen.

Wil jij deze klacht officieel melden buiten NS? Dien deze dan in via OVLoket.nl.

doorAlexander

Nieuwe regels van Incasso!

De regels van incasso veranderen. Niet omdat het moet, maar omdat het nodig is!

Incasso met de huidige “40 euro” regeling is niet meer van deze tijd.

Wie in de problemen zit moet eruit geholpen worden, niet verder in de problemen worden geduwd.

Het huidige systeem van incasso werkt voor de opdrachtgever, volgens de nieuwe regels gaat incasso debiteuren helpen.

Hoe zien de nieuwe regels eruit?

Om te beginnen krijgt de debiteur de gelegenheid om contact op te nemen om over de schuld te praten. Waarom is er niet betaalt? Zijn er betalingsproblemen? Lopen er meer schulden? Hoe kunnen die gezamenlijk worden opgelost?

Aan de hand van het “4 type mensen die bij een incassobureau terecht komen” model wordt een traject ingezet.

Was de service slecht? Dan gaat daar iets aan gebeuren. Is er een defect product geleverd? Dan zal dat worden opgelost. Voldoet een dienst niet aan de verwachtingen? Dan hoeft de klant natuurlijk niet te betalen.

De incassobureau’s gaan alleen nog geld vragen aan mensen die wel willen EN kunnen betalen!

Het verdienmodel gaat er dan ook heel anders uit zien. Mensen die niet kunnen betalen worden geholpen aan nieuwe stromen van inkomsten. Zo worden mensen geholpen, niet dieper in de put geduwd!

Wil jij meer weten over deze manier van incasso? Wij zullen mensen ook gaan helpen die meer schulden hebben lopen om deze zo snel mogelijk op te lossen.

doorAlexander

7 fouten die een bedrijf maakt bij het kiezen van een incassobureau!

Een paar jaar geleden verhuurde ik mijn huis en trok ik door het land. Mijn analoge post kreeg ik zelden onder ogen omdat ik simpelweg andere prioriteiten had. Helaas wisten de incassobureau’s en deurwaarders mij wel te vinden via de post. De telefoon kennen die bedrijven niet als servicekanaal.

Werd ik blij van Anderzorg? Het bedrijf wat mij voor ruim 300 euro aan extra kosten in rekening bracht via de deurwaarder? Ben ik nu vrienden met de Nederlandse Spoorwegen die 40 euro heel normaal vind als extra kosten op een vordering van 29 euro? Heb ik een goed woord over voor de incassotrajecten die deze bedrijven kiezen? Nee!

Incasso moet anders, en daarom omschrijf ik in deze blog de 7 fouten die bedrijven maken bij het kiezen van een incassobureau.

Fout 1: No-cure-no-pay!

Een no-cure-no-pay incassobureau is er een waarbij het bedrijf direct kosten in rekening zal brengen bij de debiteur. Het bedrijf is gericht op geld, niet op het behartigen van de belangen van de klant.

Dit betekend dat het bureau feitelijk al tevreden is bij het binnenhalen van de 40 euro incassokosten en jouw vordering als minder belangrijk zal ervaren.

Ik werk anders! Ik werk gratis en leg mijn verdienmodel graag aan je uit. Klik op de onderstaande knop om een afspraak met mij in te plannen.

Fout 2: Al het contact via het incassobureau laten verlopen.

Zodra een vordering is doorgegeven aan het incassobureau verwijst een klantenservice veelal door naar dat bedrijf. De klant moet ineens alle vragen en regelingen bespreken met een bedrijf waar deze nooit om heeft gevraagd.

Natuurlijk wil jij als bedrijf betaalt krijgen, maar uiteindelijk is een goede band met jouw klant ook van essentieel belang.

Ik werk anders. Ik zal jouw klant zeker te woord staan en ook zeker verder willen helpen. Het gaat mij erom dat de onderliggende oorzaak wordt opgelost. Waarom is er niet betaalt? Heeft het te maken met een service-probleem? Geldgebrek? Of voldoet het product of de gekochte dienst niet aan de verwachtingen?

Wil jij weten hoe jij GRATIS gebruik kunt maken van mijn incasso dienst? Klik op de onderstaande knop en maak een afspraak.

Fout 3: Alle klanten hetzelfde behandelen.

Iedereen is anders. Om iedereen dan toch enigszins hetzelfde te houden zijn er nog altijd 4 type klant die bij een incassobureau terecht komen.

Mensen die willen betalen en mensen die NIET willen betalen. Ook mensen die kunnen betalen en niet kunnen betalen. Ieder type klant vraagt om een andere benadering. Soms ligt het probleem echt bij jouw bedrijf. Dat kan confronterend zijn en kan vaak veel meer problemen oplossen.

Weten hoe jij gebruik kunt maken van deze dienst? Klik op de onderstaande knop en plan een afspraak in.

Fout 4: Verwachten dat incasso het probleem oplost.

Ondanks dat incasso enkel om geld draait denken veel bedrijven nog altijd dat een incassobedrijf problemen oplost. Uiteindelijk maakt het de problemen echter alleen maar erger.

Incasso lost een cashflow probleem op voor de korte termijn, wie echter een bedrijf wilt laten groeien zoekt naar de onderliggende oorzaak. Waarom wil jouw klant niet betalen?

Wil jij dat wij namens jou met jouw klant in gesprek gaan? Klik op de onderstaande knop en plan een afspraak.

Fout 5: Denken dat jouw klant positief zal blijven.

Een brief van een incassobedrijf maakt niemand blij. Extra kosten omdat een klant niet heeft betaalt. Alleen het incassobureau profiteert daar uiteindelijk van. De kans dat jij jouw klant kwijtraakt is erg groot.

Ik werk anders. Voor mij is het veel belangrijker om te kijken naar de oorzaak van een probleem. Waarom betaalt een klant niet? Heeft de klant geldproblemen? Dan moeten die worden opgelost, niet worden versterkt met extra kosten!

Weten hoe mijn incassodienst voor jouw bedrijf kan werken? Klik op de onderstaande knop en plan een afspraak. De technieken die ik gebruik mogen gewoon worden gekopieerd en worden hergebruikt binnen jouw organisatie.

Fout 6: 40 euro kosten acceptabel vinden voor een kleine vordering.

Ooit ben ik klant geweest bij een klein telecombedrijf. Daar kreeg ik op een gegeven moment een rekening van 47,50 omdat ik te laat was om een rekening van 7,50 te betalen. Deze extra kosten hebben mij doen overstappen naar een ander bedrijf.

Precies hetzelfde kan met jouw klant gebeuren wanneer jij een vordering met ruim 100% verhoogt door incassokosten.

Ik zal nooit zonder reden deze kosten in rekening brengen. Voordat er enige kosten in rekening wordt gebracht (naar opdrachtgever of debiteur) wil ik eerst de oorzaak weten. Is het probleem op te lossen, dan lossen wij betaalproblemen mogelijk op voor meerdere klanten in 1 keer.

Fout 7: Het probleem bij de klant neerleggen.

Als een klant ontevreden is en daardoor niet betaalt, moet dat een probleem zijn van de klant? Ik denk het niet. Daarom zal ik een probleem ook altijd in het midden laten totdat de laatste details boven water zijn.

Wil jij weten hoe ik communiceer met jouw klant? Plan een afspraak in!

De oplossing!

Incasso kan altijd beter! Uiteindelijk moeten we meer mens-gericht worden en minder geld-gedreven. Klik op de onderstaande knop om direct een afspraak met mij in te plannen.

doorAlexander

Uurtarief is verleden tijd! Reken af voor het resultaat!

Kort geleden sprak ik een fysiotherapeut die vertelde dat het tarief wordt beperkt door verzekeraars. Zoals altijd komt het neer op iets ruimer denken. Een fysiotherapeut is een probleem-oplosser en zou dan ook betaalt moeten krijgen aan de hand van een oplossing, niet voor de gewerkte uren.

Stel dat jij een spierpijntje hebt en je kunt nu moeilijk lopen. Wil jij dan een traject van maanden doorlopen om van de spierpijn af te komen of ben jij bereidt om meer te betalen om daar sneller vanaf te komen?

Een goede fysiotherapeut kan met een kleine ingreep een groot probleem oplossen. is een snelle behandeling met resultaat minder waard dan een lang traject? Volgens de huidige manier van belonen wel. Juist daarom zeg ik, reken af op resultaat!

Wat kan een fysiotherapeut vragen?

Eenvoudig gezegd, een traject van 10 behandelingen kost volgens de huidige norm zo’n 30 euro per behandeling. 300 euro dus.

Wat nu als jij een traject kunt versnellen en dat er slechts 5 behandelingen nodig zijn. Is het traject dan minder waardevol? Voor de verzekeraar mogelijk wel, maar voor de klant!?

Durf jij een garantie te geven van een korter traject? Durf daar dan ook de prijs voor te vragen. Reken voor het reguliere traject af via de verzekeraar en bied de klant de mogelijkheid om een versneld traject te kopen teven een hoger tarief. Bijvoorbeeld 300 euro.

Voor jou kost het minder tijd, de verzekeraar vergoed alsnog 150 euro (5 sessies) en jij krijgt 300 euro extra.

Denk altijd in resultaat en niet op basis van uurtarief. Jij zult het resultaat op jouw bankrekening vanzelf gaan merken.

doorAlexander

Reiskosten inbegrepen in de prijs? Of toch op de factuur?

Reiskosten zijn een discussiepunt waar al langere tijd over wordt gesproken. Deze blog is geschreven voor de kleine ondernemer en zal helpen om de juiste overweging te maken.

Wanneer jij iemand inhuurt voor een bepaalde dienst, houd jij er dan rekening mee wat voor afstand iemand moet afleggen? Zou jij meer voor een product betalen als het bedrijf verder uit de buurt zit? Ik denk het niet, en daarom denk ik ook dat het onverstandig is om reiskosten te rekenen! Zeker wanneer jij met het openbaar vervoer reist.

Als ondernemer heb ik zelf deze beslissingen ook moeten nemen. Uiteindelijk heb ik gezegd “Ik reken geen reiskosten en offertes zijn ALTIJD inclusief BTW!”. Omdat ik met het openbaar vervoer reis heb ik een NS “Dal Vrij” abonnement van 99 euro per maand, waarmee ik onbeperkt door Nederland kan reizen.

Hoe reageert jouw klant op reiskosten?

Bij het overwegen van reiskosten is het belangrijk om je te verplaatsen in de gedachte van jouw klant. Wil jij de klant opzadelen met de kosten omdat jij ver uit de buurt woont? Vind jij dat jouw klant moet betalen omdat jij een uur onderweg bent? Of betaalt jouw klant voor de dienst die wordt geleverd, niet voor de uren dat jij ermee bezig bent?

Mijn standaard dagtarief ligt tussen de 1500 en 5000 euro. Dat komt omdat ik een dienst lever in ruil voor mijn tijd. Spreek ik voor een groep van 1000 medewerkers, dan mag mijn tarief best wel wat meer zijn dan een interne presentatie voor een groep van 20 support medewerkers.

Als ik vanuit mijn positie een tip zou mogen geven zeg ik, reken nooit reiskosten! Zorg ervoor dat jouw prijs zo transparant mogelijk is en reken nooit een meer prijs! Als jouw klant wil dat jij nog een keertje extra langskomt, zorg dat het inbegrepen is.

Ben jij het hiermee eens? Laat jouw reactie achter. Denk jij dat het toch anders zit? Laat het dan ook weten!

doorAlexander

4 type mensen die bij een incassobureau terecht komen.

De incassobranche in Nederland is kapot. De standaardaanpak van 40 euro incassokosten (bij een kleine vordering) om vervolgens brieven te schrijven en een automatisch traject te doorlopen. Het kan niet meer en het moet anders.

In deze blog schrijf ik over de 4 type klanten die een incassobureau heeft en hoe ik deze ga aanpakken met het nieuwe incassobureau die ik in 2018 zal gaan oprichten. Het No-Cure No-Pay principe gaat bij ons een totaal andere wending krijgen. Bij mij gaat niemand verplicht betalen. Mijn doel, iedereen blij te maken. Zowel opdrachtgever als debiteur. Hoe gaan wij leven? Daarover vertel ik later meer. Eerst de verschillende klanttypes.

Liever direct in contact komen om te praten over jouw incassozaken? Klik op de onderstaande knop.

Een klant die WIL betalen en KAN betalen

Dit type klant komt maar wat vaak voor. Een klant die KAN en WIL betalen is eigenlijk de ideale klant voor het huidige incassobureau, omdat deze klant een rekening ook direct zal overmaken.

Helaas wordt de klant niet blij van een incasso-opdracht en al helemaal niet van de extra kosten die in rekening worden gebracht. Dat gaan wij dus anders doen. Wij zullen de klant in de gelegenheid stellen om te betalen zonder extra kosten. Daarnaast zullen wij met deze klant in gesprek gaan om te kijken hoe wij ervoor kunnen zorgen dat rekeningen in de toekomst wel op tijd worden betaalt.

Wil betalen en kan niet betalen

Deze klant vraagt een totaal andere aanpak. Omdat deze klant WIL betalen maar niet KAN betalen gaat 40 euro extra kosten helemaal niets toevoegen. Die brengen wij daarom ook hier NIET in rekening.

In plaats daarvan gaan wij deze klant helpen om geld te vinden. Dat kan gaan door bijvoorbeeld spullen te verkopen, salarisverhoging te krijgen of door iets te doen wat geld oplevert.

In mijn persoonlijke situatie ga ik regelmatig langs bij televisieprogramma’s, waar ik 20 tot 120 euro verdien om daar aanwezig te zijn. Daarnaast werk ik ook af-en-toe als mystery shopper om zo service te verbeteren. Ook daarmee verdien ik gemiddeld zo’n 20 tot 50 euro per shop.

Wil niet betalen en kan niet betalen

Bij mensen die niet willen betalen veranderd de aanpak compleet. Daar moet een reden voor zijn, die reden gaan wij achterhalen.

Had een klant een contract willen opzeggen, maar is deze dit vergeten? Dan kan je als bedrijf de klant alsnog in de gelegenheid stellen om het contract (met terugwerkende kracht) op te zeggen. Wel zo klantvriendelijk.

Is de service niet geleverd zoals de klant had verwacht? Wellicht is het dan ook een goed idee om de factuur kwijt te schelden. Hoe dan ook, het is iets waar het bedrijf ook naar moet kijken.

Wat betreft niet KUNNEN betalen, daarmee kunnen wij natuurlijk ook weer helpen. Zo kunnen wij er in ieder geval voor zorgen dat mensen wat creatiever naar geld gaan kijken om zo een betere toekomst te hebben.

Wil niet betalen en kan wel betalen

De laatste klant is het leukst om voor te werken. Dit vraagt namelijk een totaal andere aanpak. Iemand die wel kan betalen maar het niet wil. Heeft dat met de service van het bedrijf te maken? Voldoet het product of de dienst niet aan de verwachtingen? Of is dit iemand die misbruikt maakt van het systeem?

Hoe dan ook, het is een reden om in gesprek te gaan. Wij zien incasso niet als het binnenhalen van geld, maar het leren kennen van jouw klant! Vanzelfsprekend hoef jij ons nooit te betalen tenzij wij iets nuttigs voor jou doen.

doorAlexander

Genesis Mining uitverkocht! Waar kan jij nu investeren?

Met enige regelmaat schrijf ik over de crypto currency. Zojuist kreeg ik een bericht binnen dat Genesis Mining weer is uitverkocht tijdens de voorverkoop. Via deze blog kan ik dat ook bevestigen en deel ik de nieuwe sites waar ik zelf in verder ga.

Door de grote hoeveelheid rekenkracht die ik nu heb bij Hashflare kijk ik op dit moment serieus naar Bitclub Network en zelfs het herinvesteren in de jaarcontracten van Hashflare.  Tijdens de dagelijkse LIVE shows op YouTube deel ik de nieuwe bevindingen.

Waarom überhaupt investeren in bitcoin?

De reguliere valuta wordt met de dag minder waard. Wanneer een koers lijkt te stijgen ten opzichte van een andere valuta blijft de absolute waarde wel dalen.

Hoewel niets zeker is lijkt het bij de bitcoin toch meer te gaan om een waarde die continu toeneemt. Ieder systeem heeft voor- en nadelen. Het grootste voordeel van het investeren via een cloud-mining systeem is dat het tot nu voor een constante groei heeft gezorgd. Het begon met $15 wat een paar cent per maand opleverde. Inmiddels heeft Hashflare ervoor gezorgd dat ik ruim 700 dollar per maand verdien.

De eerste opname uit Hashflare is ook gelukt, dat geld is geïnvesteerd in 2 andere cloud diensten, namelijk Bitclub Network en Genesis Mining. Ik hoop en verwacht de komende tijd meer te kunnen delen over de resultaten van beide systemen. Van Bitclub Network moet ik zeggen dat ik het nog onduidelijk vind wat de daadwerkelijke verdienesten zijn vanuit het minen. Ik hoop en verwacht daar de komende tijd meer duidelijkheid over te krijgen.

 

doorAlexander

Waarom ik mijn salaris enkel nog in Bitcoin wil ontvangen.

Vandaag kreeg ik een oproep op LinkedIn met de vraag of ik open sta voor recruiters om mij te benaderen. Dus ik ben gaan denken, wil ik weer voor een werkgever gaan werken, en het antwoord is, nee!

Maar ik dacht ook, de juiste werkgever kan mij hele mooie kansen bieden. Daarom heb ik een paar kaders gesteld, waaronder mijn salaris. Dat moet in Bitcoin worden uitbetaalt. Waarom Bitcoin? Omdat ik verwacht dat de Bitcoin de komende jaren alleen maar in prijs omhoog zal gaan. Stel dat ik een salaris krijg van 7500 euro per maand, ongeveer 1 bitcoin in de huidige waarde, dan wordt die 7500 euro met de dag minder waard.

De bitcoin echter stijgt alleen maar in prijs, dus iedere euro die ik weet te sparen levert uiteindelijk (veel) meer geld op.

Mijn vertrouwen in de overheid en financiële instellingen is al langere tijd weg, bitcoin gaat het verschil maken.

Hoe ga ik mijn aankopen doen in de toekomst?

Gelukkig accepteren de betere supermarkten (waaronder Lidl, Marqt en Dirk) inmiddels creditcards. Met een prepaid (Bitcoin) Mastercard of VISA van Cryptopay kan ik daar gewoon betalen met de bitcoin. Mijn hypotheek zal ik zo snel mogelijk aflossen zodat ik daar ook geen omkijken meer naar heb.

De enige uitdaging die dan nog overblijft is natuurlijk de staatsmaffia (overheid, zoals sommige het nog noemen). Helaas lopen die met alles “een beetje” achter. Gelukkig zie ik ook daarin enkele oplossingen. Zo zal ik mogelijk naar een land verhuizen waar bitcoin wel gewoon als betaalmiddel wordt geaccepteerd.

Lukt dat niet, dan zal ik periodiek wat van mijn bitcoins omzetten in Euro’s (of een andere vorm van maandelijks gedrukt namaak geld) en daarmee de maffia financieren zolang het systeem in huidige vorm nog stand houd.

doorAlexander

Missie van Alexander van Dijl International en Bitcoin!

RTLZ is negatief over Bitcoin, de landelijke media ook. Daarom schrijf ik in deze blog wat de doelen zijn van Alexander van Dijl International en het nieuwe YouTube kanaal.

Jouw missie, “Should you choose to accept it”:

  • Leren hoe PASSIEF inkomen ECHT werkt en zo 2000 euro OF MEER per maand verdienen…
  • Het opstarten zal binnen 10 minuten geregeld zijn…
  • Zo ben jij niet meer afhankelijk van UWV of de overheid…
  • En kun jij anderen helpen hetzelfde doel te bereiken.

Het antwoord? Bitcoin!

Over MAXIMAAL 5 jaar heb jij genoeg om de wereld over te kunnen reizen! Het enige wat jij hoeft te doen is:

Kom jij er niet helemaal uit? Ik ben hier voor jou! Maak een GRATIS afspraak met mij via https://vandijl.ga/afspraak.

Hoe ondersteun ik jou verder?

MasterTux / Pixabay

Via onze community, op het YouTube kanaal help ik jou verder! Tijdens de liveshows praat ik verder over bitcoin, schulden en manieren om om te gaan met geld.

Deel al jouw vragen over Bitcoin, cloud mining, omgaan met geld en meer op door jouw reactie achter te laten onder dit bericht. Zo kan ik de informatie delen die jij zoekt! Jij hoeft mij nooit te betalen. Wil jij er geld aan verdienen.

Deel dit bericht met jouw vrienden, kennissen en collega’s zodra jij het eerste resultaat hebt bereikt!

Deel jouw eigen successen door jouw reacties achter te laten!

Direct hulp? WhatsApp