Slechte ervaring bij Vapiano Utrecht… OPGELOST!

doorAlexander

Slechte ervaring bij Vapiano Utrecht… OPGELOST!

Vapiano UtrechtDonderdagavond bestelde Nikki en ik een lekkere pizza bij Vapiano Utrecht. Een pizza waarvan wij niet zeker wisten of eten ging lukken, maar waarvan wij wel zeker wisten dat als het zou lukken de kwaliteit prima zou zijn!

Na een uur wachten hadden wij nog geen pizza en hebben wij het restaurant (vanzelfsprekend zonder te betalen) verlaten. Nikki wilde de situatie nog even uitleggen, ik had erg veel zin in eten en stormde het restaurant dus redelijk uit.

Direct bij thuiskomst stuurde ik een email naar het restaurant en naar het hoofdkantoor van het bedrijf. In deze blog vertel ik hoe Vapiano deze klacht oplost en hoe lang het duurde voordat ik een reactie kreeg van het bedrijf.

Wat heeft Vapiano gedaan met onze klacht?

Rond 9:30 vrijdagmorgen had ik al een reactie op de klacht. Manager Alex schreef dat hij “hartverscheurend” en bood ons een maaltijd aan zonder kosten wanneer het ons uit zou komen. Daar hebben wij meteen een dezelfde dag gebruik van gemaakt. Een ding was duidelijk, de drukte gister was niet het probleem. Ik had mijn pizza binnen 10 minuten en de pasta van Nikki volgde al snel.

Het dessert leek voorverpakt, maar smaakte alsof het vers was bereidt! Nikki en ik keren zeker terug bij Vapiano Utrecht. Een slechte ervaring hoeft niet te betekenen dat Vapiano hun klanten definitief kwijt zijn!

Wat kan Vapiano Utrecht leren van deze klacht?

Een klacht is voor ieder bedrijf een reden om te leren van de fouten. Een klagende klant is er een die jouw bedrijf nog een kans gunt om het beter te doen. Tot dat Vapiano Utrecht reageert gaat deze blog over wat het bedrijf kan leren van deze klacht en van andere klachten.

Donderdagochtend bestelde Nikki een hamburger en een cheeseburger bij de bekende hamburgertent met de gele M. Daar gaat alles elektronisch (behalve het maken van de burger). De bestelling staat op een scherm en zodra de bestelling is meegegeven wordt deze verwijderd. Nikki kreeg een cheeseburger in een hamburgerverpakking. Toen ik daar melding van maakte kreeg ik direct excuses en werd de hamburger opnieuw gemaakt. Binnen 2 minuten had Nikki haar hamburger en mijn cheeseburger was ook nog warm.

Vapiano kiest voor een ouderwets bonnetjes systeem, wat prima kan werken, maar wat voor chaos zorgde bij de vestiging in Utrecht. Onervaren medewerkers en een afdelingschef die vooral druk bezig was om brandjes te blussen. Wij waren zeker niet de enige klanten die nog aan het wachten waren op onze pizza.

Vapiano Utrecht heeft deze klacht meer dan netjes oplost.

Heb jij vergelijkbare ervaring? Deel het dan door jouw reactie achter te laten onder deze blog. 

Meer weten over hoe jij service kunt verbeteren? Neem even contact met mij op of plan direct een afspraak in.

Over de auteur

Alexander administrator

Alexander is jouw budgettrainer. Beschikbaar voor alles wat gaat over geld en geldzaken. Heb jij schulden? Alexander helpt jou daar binnen 24 maanden uit. Geen schulden, maar ook geen spaargeld? Alexander zorgt dat jij met een budget gaat leven om zo slimmer met geld om te gaan.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct hulp? WhatsApp