Dagelijks schrijf ik een update over mijn ervaring met Essent en de 52% incassokosten die het bedrijf in rekening brengt bij een gemiste betaling. Het bedrijf stuurt geen brieven, enkel een email die overkomt als reclame, waardoor deze makkelijk gemist kan worden.
Dat een bedrijf extra kosten rekent voor het missen van een betaling vind ik al vervelend genoeg, de reactie aan de telefoon maakt dat ik direct op zoek ben gegaan naar een andere leverancier en dat ik binnen enkele maanden (na het contract) de overstap maak.
Gisterochtend logde ik in op “Mijn Essent”, waar ik tot de ontdekking kwam dat er nog 2 facturen openstonden. Niet alleen dat, Essent had de automatische incasso stopgezet en mij daar niet van op de hoogte gebracht.
Uit het telefoongesprek met een uiterst onvriendelijke medewerker blijkt dat Essent dit een normale gang van zaken vindt. Het bedrijf weigert dan ook om de 20 euro te crediteren en brengt nu dus 58 euro in rekening in plaats van het normale termijnbedrag van 38 euro.
Omdat Essent verwacht dat ik dagelijks inlog op Mijn Essent verwacht ik dat de kosten alsnog netjes teruggedraaid worden. Mocht dat gebeuren pas ik deze blog ook direct aan. Gebeurt het niet, dan blijft deze blog niet alleen online, het zal verder worden verspreid via Facebook, Twitter en ook andere sociale media.
Over de auteur