Waarom gaat een reservering alleen nog online?

doorAlexander

Waarom gaat een reservering alleen nog online?

De laatste keer dat ik naar de bioscoop ging is alweer een tijd geleden. De laatste keer sauna was een privé sauna bij een airbnb, waar zelfs een privé zwembad bij zat! Heerlijk was dat. Een reservering maken bij Uber gaat via een app. Maar wat levert het gebrek aan contact op over de lange termijn?

Reservering

andreas160578 / Pixabay

Sinds 2016 mag een klantenservice nog maximaal het lokale tarief rekenen om te bellen. Wie een bijvoorbeeld een sauna wilt bellen van International Wellness Resorts, (waar onder andere Zwaluwhoeve onder valt) wordt afgescheept met een bandje. Het is uiteindelijk wel mogelijk om een medewerker te spreken, hoewel je daar aardig veel geduld voor moet hebben.

Deze blog gaat over het ontbrekende loket voor het maken van een reservering voor dit soort gelegenheden. Er zijn zelfs restaurantketens waar het maken van een reservering alleen nog online mogelijk is.

Waar is het loketje voor de reservering

Er zijn nog een paar voorbeelden die ik graag wil benoemen. Bijvoorbeeld de bioscoop. Mijn laatste bioscoopbezoek was bij VUE in Hilversum. Daar betaal je 50 cent transactiekosten voor een online reservering. Even langs gaan bij de bioscoop, en hetzelfde bioscoopkaartje is direct te kopen via een medewerker. Zonder de extra kosten.

Wij hebben VUE Hilversum gevraagd wat de reden is en het bedrijf natuurlijk gefeliciteerd met het feit dat ze daar nog wel een loketje hebben!

Als budgettrainer help ik mensen om slimmer met geld om te gaan. Ik ben dus ook naar de bioscoop gelopen (deze was voor ons op dat moment in de buurt), en heb de kaartjes daar gekocht.

Tip! Wij zijn zelfs vlak achter de VIP stoelen gaan zitten, zodra de film begon zijn we een rij naar voren gegaan om comfortabeler te zitten.

Ik ben altijd op zoek naar nieuwe tips, trucs en mogelijkheden. Heb jij ervaring met een verdwenen loket? Een bank bijvoorbeeld, die gewoon geen kantoor meer heeft? Of ben jij bewust (net als ik) overgestapt naar een online bank? Stuur jouw reactie in via [email protected], of kom gewoon langs! Wel zo gezellig!

Bellen mag ook, 030 655 1979, als ik in de buurt ben krijg je geen keuzemenu en krijg je mij gewoon direct aan de telefoon.

Over de auteur

Alexander administrator

Alexander is jouw budgettrainer. Beschikbaar voor alles wat gaat over geld en geldzaken. Heb jij schulden? Alexander helpt jou daar binnen 24 maanden uit. Geen schulden, maar ook geen spaargeld? Alexander zorgt dat jij met een budget gaat leven om zo slimmer met geld om te gaan.

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.