Extra winst door gebrek aan treinen!

doorAlexander

Extra winst door gebrek aan treinen!

Gisteravond reden er volgens NS “op een aantal trajecten” minder treinen. Hoewel ik het liefst positief schrijf over bedrijven is dat bij de Nederlandse Spoorwegen wel heel erg lastig.

In een gesprek blijkt dat NS “welwillend” is op papier, maar dat niet toepast in de ogen van alle reizigers. Automatische omroep berichten die laten weten dat een trein vertrekt van een ander spoor om vervolgens enkele minuten later de trein te laten uitvallen. Reizigers in laten checken en vervolgens het instaptarief af te namen omdat mensen te lang op een trein hebben gewacht en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mijn eigen ervaring begon bij Station Utrecht Overvecht, terwijl Nikki op een trein stond te wachten op station Utrecht Centraal. Een trein die op Utrecht Overvecht al als “Rijdt niet” stond aangegeven, maar waarover het (beperkt) aanwezig personeel op station Utrecht Centraal niets kon zeggen.

Een sneeuwlaag van ongeveer 2 cm op de rails bij Station Utrecht Overvecht liet zien dat deze “trajecten” mogelijk wat ruimer waren ingeschat dan gecommuniceerd. De automatische omroep berichten lieten vlak voor het uitvallen van een trein weten dat de trein “binnen enkele minuten” aan zou komen.

Om daar nog een schepje bovenop te doen heeft NS een manier gevonden om gedupeerde verder te duperen. Wie namelijk langer dan 1 uur op het station verblijft om daarna een taxi naar huis te pakken was ook gisteravond het volledige instaptarief kwijt.

Om dat terug te krijgen is contact nodig met de klantenservice. Deze stort het geld vervolgens terug op een bankrekening, waarvoor persoonsgegevens worden opgevraagd.

Andere vervoerders (zoals Connexxion) kiezen voor een pro-actieve aanpak, waarbij geld automatisch wordt teruggezet op de OV-chipkaart.

Heb jij vertraging gehad door de storing van gister of heeft NS ook bij jou geld afgenomen? Neem dan direct contact op met de klantenservice. De medewerkers helpen jou daar absoluut verder. Helaas moet je wel bepaalde persoonsgegevens vrijgeven om het onterecht ontnomen geld terug te krijgen.

Wil jij deze klacht officieel melden buiten NS? Dien deze dan in via OVLoket.nl.

Over de auteur

Alexander administrator

Alexander is jouw budgettrainer. Beschikbaar voor alles wat gaat over geld en geldzaken. Heb jij schulden? Alexander helpt jou daar binnen 24 maanden uit. Geen schulden, maar ook geen spaargeld? Alexander zorgt dat jij met een budget gaat leven om zo slimmer met geld om te gaan.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Direct hulp? WhatsApp