Blog - Bel 030 655 1979!

doorAlexander

5 manieren om jouw uurtarief te verdubbelen…

Toen ik in 2006 begon met de website VraagAlex.nl dacht ik nog niet over inkomsten, ik wilde gewoon een ergernis oplossen.

Goed zijn voor klanten, bereikbaar zijn voor mensen die mij willen bereiken.

Inmiddels verwerkt de telefoonlijn ruim 1500 gesprekken per dag en help ik duizenden consumenten aan besparingen door onder andere niet meer naar 0900-nummers te bellen.

Mijn uurtarief ging ook omhoog en ik ga jou uitleggen hoe jij dat ook kunt doen. Of jij nu een startende ondernemer bent of al jaren in het vak zit, jouw uurtarief kan flink omhoog.

Waarom zou jouw uurtarief omhoog moeten?

Geld is een uitdrukking van waarde.

Tijdens mijn eerdere seminars noemde ik als voorbeeld iemand die een plank ophangt. Als iemand vandaag kan komen en binnen 10 minuten klaar is, dan is die persoon veel meer waard dan iemand die pas volgende week kan komen en 2 1/2 uur bezig is. Eigenlijk gaat het dus helemaal niet om het uurtarief, maar wat jij ervoor terugkrijgt.

Als de ene coach 6 sessies nodig heeft om een probleem op te lossen terwijl de ander dat in 1 sessie kan, dan is die tweede coach natuurlijk veel meer waard, en toch blijven we denken in termen van uurtarieven.

Jouw uurtarief moet dus omhoog om jouw waarde duidelijk te maken.

5 manieren om jouw uurtarief te verdubbelen…

1: Werk gratis…

Het klinkt misschien wat vreemd, dus laat mij deze even uitleggen. Als jij een super waardevolle dienst gratis weggeeft krijg jij veel mensen op jou af. Die mensen kun jij een traject laten afnemen tegen veel hogere prijzen. Met VraagAlex bijvoorbeeld bellen mensen om gratis te worden doorverbonden en krijgen mensen de mogelijkheid om een energiecontract af te sluiten.

Van de 1500+ mensen die per dag bellen zijn er enkele die een contract afsluiten, wat voor mijn basissalaris zorgt.

2: Werk voor groepen…

Als jij 1 iemand helpt voor 50 euro per uur kun jij mogelijk ook 4 mensen helpen voor 25 euro per uur. Het uur is voor jou even lang, maar door 4x 25 euro te krijgen verdien jij in 1x dubbel zoveel geld.

Nadat jij voor groepen werkt kun jij een hoger 1-op-1 uurtarief ook verklaren.

3: Werk sneller…

Ik gaf het in de introductie al even aan. Als jij met 30 minuten een probleem oplost wat anderen in 1 uur oplossen kun jij de oplossing gaan verkopen en daar klanten blij mee maken. Snellere levering en snellere service maakt iedere klant blij.

4: Verkoop trajecten…

Als jij normaal 1-op-1 sessies verkoopt, ga dat aanpassen in een maandelijks traject. Waar 100 euro per uur klinkt als redelijk tot hoog kan 150 euro per maand een stuk redelijker klinken, zelfs wanneer die 150 euro bestaat uit 2 sessies van 30 minuten.

5: Noem het geen uurtarief…

Waar een uurtarief van 100 euro mogelijk duur klinkt kan een sessie voor 50 euro veel redelijker klinken. Ook wanneer een sessie 30 minuten duurt. Jouw klanten zijn niet geïnteresseerd in het aantal uren dat jij moet besteden, de klant denkt na over zichzelf en wil zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan de oplossing.

Hoe kan ik jou helpen om deze tips werkelijkheid te maken?

Tijdens het unieke live event “Ieder contact een belevenis” benoem ik deze tips opnieuw en ga ik er veel dieper op in. Daarnaast gaan wij meteen aan de slag met de tips en passen wij deze direct toe

Verder help ik jou om jouw klantenbestand met 10% per maand te verhogen (wij groeien met 30% per maand) en als enorm belangrijk punt, 6 sociale media tools die jij nog niet kent waarmee mond tot mond reclame jou gaat helpen om nog verder te groeien.

Klik hier voor meer informatie over “Ieder contact een belevenis”. Liever een persoonlijke afspraak maken, voeg mij toe op LinkedIn.

doorAlexander

Belastingdienst: Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker!

Vorige week kreeg ik weer een bericht binnen via “Mijn Overheid”, het onderdeel waar een groot deel (niet alle) post van de overheid naartoe gaat. Inloggen met DigiD om vervolgens te zien dat ik de laatste 15 berichten nog niet had gelezen en dat het allemaal gaat over belasting.

Belastingdienst:

Na het overboeken van 114 euro: U heeft 100 euro betaalt.
Na het overboeken van 250 euro: U heeft 232 euro betaalt.
U ontvangt/wij verrekenen 4008 euro.

Gemeente Utrecht:

U moet betalen!

Waterschap:

U moet betalen!

DUO:

Uw studieschuld is afgelost!
Wij gaan eind februari weer geld afschrijven!

En meer brieven van die strekking. Wat mij dan verbaast is dat ik eerst 4008 euro terug krijg en vervolgens enkele weken later bericht krijg dat ik weer voor de gemeentebelasting en het waterschap geld moet overmaken.

De zorgverzekering staat daar misschien los van, maar ook die moet nu weer betaalt worden. Ik betaal mijn zorgverzekering ieder jaar in 1 keer om de rest van het jaar er niet meer naar om te kijken. Als gezonde Nederlander zonder inkomen (al het geld wat binnenkomt is rendement uit beleggingen of zakelijk) krijg ik ook nog eens 95 euro zorgtoeslag iedere maand. Met nog geen 900 euro aan zorgkosten verdien ik dus geld op de zorg.

Hoe zou het moeten gaan?

BelastingdienstLaat ik dan meteen naar een oplossing gaan. Wat als we alle overheid gerelateerde kosten (inclusief verkeersboetes die ik gelukkig niet heb) combineren. De overheid weet in januari echt wel dat er in februari weer een brief uitgaat over de gemeentebelastingen. Waarom zou je dan geld overmaken vanuit de ene pot om het dan weer terug te storten in een andere pot?

Mijn voorstel, combineer alles! We combineren belastingdienst, zorgverzekeringen, gemeente, DUO, waterschap, CJIB, UWV en wat er verder nog mag zijn en geven het een collectieve naam. Deze instantie staat in dienst van de inwoners van Nederland en verrekend alles met elkaar. De zorgverzekering wordt automatisch betaalt vanuit bepaalde inkomstenbronnen, alle belastingen worden samengevoegd en verkeersboetes worden gewoon aan de rekening toegevoegd.

De slogan van de Belastingdienst klopt, zullen we die nu ook gaan toepassen?

doorAlexander

Problemen met een incassobureau? Stuur deze brief!

Een incassobureau heeft gegevens van jou gekregen zonder dat jij daar toestemming voor hebt gegeven. Zonder een juiste grondslag mag dat niet. Daar is de wetgever erg duidelijk over.

Stuur daarom zodra jij een incassobrief krijgt de volgende brief:

Aan:
[Naam Incassobureau]
[Adres]
[Postcode en plaats]

[datum]

Geachte heer/mevrouw,

Met verwijzing naar artikel 35 van de Wet bescherming persoonsgegevens wil ik graag binnen vier weken schriftelijk van u weten:
• of u mijn persoonsgegevens gebruikt, en zo ja:
• om welke gegevens het gaat;
• wat het doel is van het gebruik;
• aan wie u de gegevens eventueel heeft verstrekt;
• wat de herkomst is van de gegevens, als deze bekend is.

Indien u mijn persoonsgegevens gebruikt, verzoek ik u mij kopieën van alle mijn persoon betreffende stukken, een papieren overzicht of een uitdraai van het digitale dossier te geven.

Hoogachtend,

[naam]
[geboortedatum]
[adres]
[postcode en woonplaats]

Jij moet dan binnen 4 weken een reactie ontvangen. Krijg jij deze niet, dan kan je daar melding van doen bij de Autoriteit Persoonsgegevens. Het incassobureau mag hoe dan ook geen verdere stappen ondernemen voordat jij antwoord hebt op jouw brief.

Welke foute maken veel incassobureaus?

Klantenservice is iets waar de meeste bedrijven uit de incasso branche niet kennen. De bedrijven werken veelal op basis no-cure-no-pay, wat zoveel betekent als snel geld innen, als debiteur ben jij niet belangrijk.

Wij willen daar verandering in brengen. Incasso moet ervoor gaan zorgen dat mensen die niet kunnen betalen meer geld gaan verdienen of beter met geld om leren gaan, zodat het bureau in de toekomst niet meer nodig is.

Heb jij hulp nodig met een incassobureau of met een klant die niet betaalt? Neem even contact op of laat jouw reactie achter onder dit bericht.

doorAlexander

Waarom ik liever bij AliExpress koop dan bij Bol.com

Dat een bestelling van AliExpress er lang over kan doen weet ik inmiddels. Van Bol.com verwacht ik dat een bestelling zo rond de afgesproken leverdatum aankomt. Helaas was dat bij mijn laatste bestelling niet het geval. Vandaar deze blog!

14 december 2017 bestelde ik Financial Peace Junior voor mijn neefje die op 5 januari 7 is geworden. Sebastiaan heeft zijn cadeau helaas nog niet ontvangen. Daarom bestelde ik op 6 januari opnieuw en hoopte ik dat ik het binnen een paar dagen alsnog zou ontvangen.

Het is nu 16 februari en ik heb weer contact gehad met de Bol.com klantenservice en kreeg ik de tip om de bestelling te annuleren en opnieuw te bestellen. Ik zou ook nog gratis cadeaupapier krijgen voor alle moeite die ik heb gedaan. Dus vandaag, ruim 2 maanden na de oorspronkelijke bestelling opnieuw besteld.

Wat doet AliExpress beter?

Bij AliExpress krijg jij, wanneer je een geschil opent, altijd jouw geld terug als een product niet binnen 60 dagen na de besteldatum in huis is. Soms ontvang je het product later alsnog. Ondanks dat het distributiecentrum van Bol.com gewoon in Nederland is blijft het voor Bol.com moeilijk om het product op tijd te leveren.

Vanzelfsprekend deel ik deze blog ook met Bol.com en nodig ik het bedrijf uit om hier iets aan te doen. Wie weet kan de service van Bol.com, die echt al prima is, nog beter worden! Het zou fijn zijn als ik het pakket alsnog mag ontvangen.

Wie bij AliExpress koopt weet dat een bestelling er lang over kan doen. Laten we hopen dat we ook in de toekomst op AliExpress kunnen rekenen voor bestellingen tegen een lage prijs en op Bol.com voor producten die snel geleverd worden via de post of naar een afhaalpunt bij Albert Heijn of een ander PostNL punt.

Wat is jouw ervaring? Voel je vrij om jouw reactie achter te laten.

doorAlexander

Alexander van Dijl International Budgetbeheer

Dagelijks krijgen wij vragen binnen over budgetbeheer, schuldhulpverlening en manieren om beter met geld om te gaan. Dagelijks helpen wij mensen aan besparingen die op kunnen lopen tot boven de tweeduizend euro per gezin per jaar!

Tot nu toe hebben wij mensen geholpen aan het opstellen van budgetplannen en besparingen op een breed scala aan producten en diensten. Met Alexander van Dijl International Budgetbeheer voegen wij die 2 elementen samen om jou blijvend te laten besparen.

Jij zult steeds meer lezen over aanbiedingen, acties en manieren om producten en diensten aan te schaffen. Wist jij bijvoorbeeld dat Boni, Aldi, Lidl, Netorama, Hoogvliet, Jumbo en Albert Heijn allemaal nooit de voordeligste supermarkt zijn? Albert Heijn heeft regelmatig acties, waardoor A-merken veel goedkoper zijn dan het Aldi huismerk.

Lidl prijst dingen nog best wel eens af met 30%, waar Jumbo weer veel minder goed in is. Albert Heijn prijst af met 35%, maar de prijzen zijn dan wel vaak weer wat hoger.

Wat gaat Alexander van Dijl International Budgetbeheer mij opleveren?

Wij gaan al jouw schulden op een rij zetten zodat jij gebruik kunt maken van een eenvoudig aflossings traject. Dit traject helpt de meeste mensen (inclusief Alexander V. van Dijl zelf) om binnen 24 maanden uit de schulden te komen.

In de meeste gevallen lukt het ons om jou sneller weer op de rit te krijgen dan een wettelijke schuldsanering (WSNP). Daar komt bij dat jij via Alexander van Dijl International budgetbeheer geen BKR registraties krijgt en alle schulden gewoon kunt aflossen.

En wat gaat Alexander van Dijl International budgetbeheer dan kosten?

Wij willen jou uit de schulden helpen, niet verder in de schulden duwen. Onze meter gaat daarom pas lopen nadat wij jou uit de schulden hebben geholpen. Wij gaan uit van een bijdrage die ruim lager is dan het bedrag wat jij bespaart, feitelijk betaal jij dus nooit meer dan wat jij via ons bespaart.

Onze richtprijs is 25 euro per maand voor een periode van 24 maanden. Er zijn mensen die er meer uitgehaald hebben en dus langer willen blijven betalen, er zijn ook mensen die minder willen betalen, alles is prima. Ons doel is jou verder te helpen!

Jij zit bij Alexander van Dijl International budgetbeheer ook nooit vast aan een contract. Wil jij weg, dan kan dat gewoon.

Een klein stukje geschiedenis over Alexander van Dijl International Budgetbeheer

Toen ik in 2006 met Alexander van Dijl International begon had ik nooit verwacht dat wij 10 jaar later nog zouden bestaan. Het vallen en opstaan was ook anders dan wat ik had gedacht. 10 jaar geleden had ik niet verwacht ooit budgetbeheer te kunnen gaan aanbieden. Kortom, er is veel veranderd.

Meer weten over Alexander van Dijl International Budgetbeheer en de mogelijkheden om samen uit de schulden te komen? Plan direct een vrijblijvende afspraak in via https://alexandervdijl.youcanbook.me.

doorAlexander

OV-bedrijf maakt reiziger uit voor leugenaar via Twitter!

Toen ik gisteravond om 18:00 naar Utrecht Centraal ging om een U-OV dagkaart te kopen bleek te balie gesloten te zijn. Toch lukte het mij wel om een digitaal nummertje te trekken. Bij gebrek aan medewerker en gebrek aan klantenservice kocht ik 2 “U-OV Retourreiskaart”en. Een kaart die mij recht zou geven op reizen met “alle” bussen en trams van U-OV binnen 2 aangrenzende zones.

Nu ik vanmorgen (maandag 5 februari 2018) heb gereisd met de kaart van Utrecht naar Nieuwegein (aangezien zones sinds de invoering van de OV-chipkaart niet meer bestaan ben ik maar uitgegaan van Gemeentes). Geen probleem om af te stempelen bij de buschauffeur, ook geen probleem om met de tram deze kant op te komen.

Hoe wordt ik uitgemaakt voor leugenaar?

Ten eerste wist U-OV mij te vertellen dat ik een kaartje had van NS, niet van U-OV. Nu reis ik niet veel (meer) met het openbaar vervoer, maar weet ik het verschil tussen bus en trein nog wel.

Dat beide bedrijven klantonvriendelijk werken werd mij ook pijnlijk duidelijk. Met het kaartje van U-OV in de hand liep ik naar het loket aan de andere kant van Utrecht Centraal, waar de balie ook gesloten bleek. Een NS medewerker dirigeerde mij naar de automaat in de stationshal, waar ik de bewuste retourkaart kon kopen. Geen beperkingen, ook geen dagretour, aldus de automaat.

Nu wordt mij via Twitter verteld dat de kaart vandaag ineens niet geldig is en dat ik ook geen kaartje zou kunnen pakken.

Komende zondag ga ik weer naar het station, trek ik weer een nummertje, leg ik het vast op camera en laat ik ook zien dat een retourenkaart te koop is zonder (duidelijke) voorwaarden. Op het kaartje zelf staat ook niets over de beperkte geldigheid of aanvullende voorwaarden.

Enkel het Twitter account van U-OV wist mij te wijzen op deze voorwaarden waar ik mij vanzelfsprekend niet aan hoef te houden aangezien ik er niet op ben gewezen.

doorAlexander

Hoe Ditzo toch niet zo klantvriendelijk is!

Ditzo was een paar jaar geleden een super hippe, leuke, moderne verzekeraar. Inmiddels, zo blijkt uit het volgende verhaal, zijn ze nog minder klantvriendelijk dan overige verzekeraars.

Ditzo keurt een een serie operaties goed op 27 september 2016 om vervolgens op 30 januari 2018 te besluiten de hele rotzooi terug te draaien. Natuurlijk is de klantenservice ook niet bereikbaar op het moment dat de patiënt de brieven heeft gelezen en is de klantenservice op werkdagen slechts tussen 8:30 en 17:30 bereikbaar.

Omdat de bewuste patiënt (bekend van de blog IkBenNikki.nl) maandag naar het ziekenhuis gaat voor deel 2 van het operatietraject is het natuurlijk meer dan belangrijk om een antwoord te hebben op de vraag.

4 WhatsApp berichten later, 30 minuten wachttijd (tot nu toe) en er is nog altijd geen antwoord op de eenvoudige vraag, is dit een vergissing of komen jullie echt terug op jullie beslissing?

Hoe kan Ditzo dit probleem oplossen?

Inmiddels is alleen het rechtzetten van de fout niet meer voldoende. Deze fout levert de patiënt immers extra spanning op die voor een operatie totaal niet nodig is. Om die reden nodig ik Ditzo uit om een officiële reactie te geven op de gang van zaken die ik natuurlijk ook zal publiceren.

In het binnenkort te verschijnen boek: “Lachen is het beste medicijn” zal Ditzo vanzelfsprekend ook uitgebreid worden besproken. Mogelijk lost het bedrijf dit probleem nog op. Om de extra spanning goed te maken heeft Ditzo wel even flink veel meer nodig dan alleen een “Sorry!”.

Wij wachten hier rustig op een reactie, waarvoor Ditzo overigens nog 53 minuten de tijd heeft!

Op de eigen blog zegt Ditzo: Niemand wil 14 dagen wachten… Helaas is de wachttijd op een reactie via email (volgens de email van Ditzo zelf) 14 dagen… en als het langer duurt laten ze het weten!

doorAlexander

Overheid gebruikt geweld en diefstal om te bestaan!

Eind 2017 ontving ik een brief van het “Landelijk Incasso Centrum” van de belastingdienst dat ik binnen 10 werkdagen een bedrag van 1908 euro moet ophoesten. Ik probeerde een betalingsregeling te treffen via het nummer 0800 0543 maar dat was niet mogelijk. Ik moest een complex formulier invullen dus ik besloot een deel van de Bitcoins te verkopen om het bedrag over te maken.

De dreigementen waar de overheid mee komt zijn extreem. Ze dreigen met “beslag” of wel “wij pakken jouw spullen af!”, gijzeling, of wel “wij sluiten jou gewoon op als je niet betaalt”. Laten we dan nog even verder gaan. De belasting moet betaalt worden over 10.000 euro wat ik in 2014 verdiende. Dat jaar verdiende ik ook niets meer dan de 10.000 euro, maar maakte ik wel flink wat kosten. Ik verhuurde mijn huis (wat de 10.000 euro opleverde) en sliep in hostels. Totale kosten zo’n 5000 euro voor het jaar.

Ondanks klachten, bezwaren, verzoeken tot herberekening en belasting wil nog altijd 1908 euro stelen.

Inmiddels heeft de belastingdienst (hierna maffia) besloten om ook nog rente en flink wat extra kosten te berekenen. Inmiddels is er ruim 2000 euro betaalt en blijft de organisatie mij achtervolgen. Tot nu toe heeft het deze maffia organisatie al ruim 200 euro aan rente berekend. Daarbij heb ik nog altijd geen reactie op het bezwaarschrift wat ruim een jaar geleden werd ingediend.

Hoe gaat het nu verder?

Mijn verwachting is dat de organisatie mij zal blijven achtervolgen. Het probleem is dat de Rijksoverheid zo enorm veel instanties in het leven heeft geroepen dat het voor ons als onschuldige burger een dagtaak is geworden om alles bij te houden.

Brieven zijn onduidelijk, iedereen wijst naar elkaar en zelfs binnen de Belastingdienst wordt er van de ene afdeling naar de andere afdeling verwezen.

2018 is voor mij het jaar om de problematiek die de overheid en overregulering veroorzaken op te lossen. De politiek zal het niet doen, wellicht dat ik met meer tijd en veel energie iets kan gaan veranderen.

doorAlexander

Essent: Ruim 52% incassokosten zonder herinnering!

Dagelijks schrijf ik een update over mijn ervaring met Essent en de 52% incassokosten die het bedrijf in rekening brengt bij een gemiste betaling. Het bedrijf stuurt geen brieven, enkel een email die overkomt als reclame, waardoor deze makkelijk gemist kan worden.

Dat een bedrijf extra kosten rekent voor het missen van een betaling vind ik al vervelend genoeg, de reactie aan de telefoon maakt dat ik direct op zoek ben gegaan naar een andere leverancier en dat ik binnen enkele maanden (na het contract) de overstap maak.

Wat gebeurde hiervoor:

Gisterochtend logde ik in op “Mijn Essent”, waar ik tot de ontdekking kwam dat er nog 2 facturen openstonden. Niet alleen dat, Essent had de automatische incasso stopgezet en mij daar niet van op de hoogte gebracht.

Uit het telefoongesprek met een uiterst onvriendelijke medewerker blijkt dat Essent dit een normale gang van zaken vindt. Het bedrijf weigert dan ook om de 20 euro te crediteren en brengt nu dus 58 euro in rekening in plaats van het normale termijnbedrag van 38 euro.

Omdat Essent verwacht dat ik dagelijks inlog op Mijn Essent verwacht ik dat de kosten alsnog netjes teruggedraaid worden. Mocht dat gebeuren pas ik deze blog ook direct aan. Gebeurt het niet, dan blijft deze blog niet alleen online, het zal verder worden verspreid via Facebook, Twitter en ook andere sociale media.

doorAlexander

Klacht indienen bij de belastingdienst kost geld!

“Voor niets gaat de zon op”, en de belastingdienst wil het daar graag bij houden.

Toen ik eind 2017 een brief kreeg waarin stond dat ik 1908 euro moest betalen omdat ik in 2014 10.000 euro verdiende ben ik gaan reageren via Twitter. Eerst moest ik bellen voor een betalingsregeling. Toen moest ik een formulier invullen en uiteindelijk heb ik een deel van mijn Bitcoins verkocht om zo de “schuld” te kunnen betalen.

Natuurlijk wilde ik alsnog een klacht indienen en wil ik het geld eigenlijk gewoon terug hebben. Hoewel de overheid zegt dat een Burger Service Nummer (BSN) valt onder de categorie persoonsgegevens heb ik ook via Twitter aangegeven dat ik het daar niet mee eens ben. Een BSN (174588586 in mijn geval) staat ook in mijn BTW nummer (NL1745885856B02) en is dus totaal niet privé of anoniem.

Om die reden deel ik de klacht ook openbaar, zodat de overheid daar ook van kan leren. Het bezwaar wat ik begin 2017 indiende is overigens nog altijd niet in behandeling genomen of heb ik in ieder geval nog niets over gehoord.

Waarom kost het klagen dan geld?

Een klacht indienen moet schriftelijk, en waar een email of Tweet bij een normaal bedrijf prima is geldt dat bij de belastingdienst niet. Daar moet je een brief sturen. Niet alleen dat, de brief moet naar een postbus en kan dus alleen tegen het geldende PostNL tarief van inmiddels 83 cent voor een postzegel.

Een klacht via Twitter daarover gaf enkel als reactie:

Vanuit Alexander van Dijl International mag ik daarom nu de belastingdienst feliciteren met de eerste klacht die wij hier in behandeling nemen! Gelukkig bouw ik inmiddels een vermogen op dankzij Bitcoin, welke vanaf eind 2018 daadwerkelijk op mijn naam zal komen te staan.

En aangezien deze blog ook naar de belastingdienst gaat, ja, ik zal het netjes aangeven en ook netjes mijn belasting erover betalen.

Update 8 januari 2018: Ik heb inmiddels een email ontvangen van “Peter” van de Belastingdienst (team klachten). Hij geeft aan dat een klacht niet per email kan omdat het minder veilig zou zijn. Reactie kan wel per email omdat er geen persoonsgegevens instaan.

Direct hulp? WhatsApp